• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Idag kan man ta miljonlån på banken med en massa sms-lån i bagaget. Likadant kan man ta en massa sms-lån med miljonlån i bagaget och ni oroar er över hur det här ska gå? Var är logiken?

Sen skriver ni att ni inte förstår hur de ska undvika stora förluster när de endast accepterar människor med någorlunda inkomst(minst 250-300tkr) och utan anmärkningar samtidigt som de får tillgång till ens bankonto? Idag kan man ta ett sms-lån med 100tkr taxerat. Som sagt, lugna ner er lite. Många här verkar inte veta vad de pratar om.
 
Senast redigerad av en moderator:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 644
Mottagna reaktioner
1 786
Poäng
1 217
Har rensat upp en del här. Personangrepp samt off-topic och chatt liknande inlägg är borta. Sen åker svaren på dessa även om de är okej i sig.

Det här är ett lånforum och här diskuterar vi lån. Vill man diskutera ett annat ämne än Getdivide så kan man starta en ny tråd.
 
G

Groda12345

Gäst
Poäng: 0
Inkompetensen lyser igenom här. Idag kan man ta miljonlån på banken med en massa sms-lån i bagaget. Likadant kan man ta en massa sms-lån med miljonlån i bagaget och ni oroar er över hur det här ska gå? Var är logiken?

Sen skriver ni att ni inte förstår hur de ska undvika stora förluster när de endast accepterar människor med någorlunda inkomst(minst 250-300tkr) och utan anmärkningar samtidigt som de får tillgång till ens bankonto? Idag kan man ta ett sms-lån med 100tkr taxerat. Som sagt, lugna ner er lite. Många här verkar inte veta vad de pratar om.


Med en liten ödmjukare ton så är min fundering följande..

Genom att snoka igenom kontotutdrag så säger ju det vad man har för historiska aktiviteter på ett givet konto. (Så gör man då en bedömning utefter kalpen) Personligen är jag belånad över min inkomst och går back varje månad. Däremot så sköter jag detta från ett annat konto i annan bank då jag av personliga skäl inte kan blanda in min katastrofalt dåliga ekonomiska situation på mitt lönekonto. Eftersom dom inte tar UC kommer de inte veta att jag totalt har blanco på 800 som jag snart kommer att släppa. Men jag kommer nog med min höga inkomst bli beviljad 250tkr ändå. Går de sedan åt helvete för mig vilket jag självklart inte hoppas får de inte tillbaka dessa.

Jag tycker detta verkligen är toppen då lånemarknaden måste ändras.. då alla skitlån har förstört den. Men jag har så svårt att se att dessa i princip helt blinda med ett kontoutdrag i handen skulle träffa så mycket bättre i sina bedömningar än storbankerna att de kan erbjuda den låga ränta och snurra runt så pass bra att de klarar sina avkastningskrav till ägare etc...

Men självklart vore det toppen om det fick de och snurra runt så många skitbolag försvinner och marknaden förbättras för alla!
 

Carpediem

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
6 Juli 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Blir intressant hur det här utmynnar sig. Kommer det vara ett antal som får lånet är detta en kampanj eller bara ett företag som vill ta över marknaden. Det är i alla fall säkert att sista inte är sagt ännu.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Det verkar vara två faktorer som gör att dessa i en högre grad kommer att få sin lån betalda.

*Inkomstgränsen verkar vara högre. 250-300.000 är ett minimikrav. Det gör att dom drar till sig nästan höginkomsttagare, dom bedömer väl att dessa i högre utsträckning betalar sina räkningar och lån.

*Dom verkar göra en noggrann kalkyl och riskanalys på alla kunder innan dom betalar ut lån till folk med historik,saldo och dylikt.
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Nu verkar dom ha ändrat återbetalningstiden till 3 år eller 9 år. Inte 12 år som tidigare.

”När du gör ett kredituttag så kan du välja mellan två amorteringsplaner 3 år eller 9 år. Självklart kan du betala tillbaka av skulden i förtid utan några extra kostnader eller avgifter.”
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
9 år är givet på den då!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Frågan är vilka fler förändringar som stundar, varenda som dykt upp hittills har varit till vår nackdel
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp